woensdag 15 maart 2017

Olivia tas - Sew challenge

Een tijdje geleden deed ik mee aan de eerste sew-challenge van Davina. Mijn allerliefste man en zoon kregen hierdoor eindelijk ook eens hun eigen zelfgemaakte stuk :-). Het doet mij plezier om te zien, dat hun twinning sweaters ook echt gedragen worden. En nog plezier is die twinkeling in Cisse zijn ogen omdat hij door die sweater nog meer op zijn grote held lijkt.
Alleen positief dus die 1ste  sew challenge ... dan moest ik ook maar meedoen hé met de tweede :-). Ook nu werd er iets genaaid dat ik al heel lang wou ... maar nooit toe kwam. Lang leve de criteria die ik van Eleen kreeg:


 iets Belgisch  ---- voor jezelf of voor je partner ---- een leuk detail


Sorry papaheld, deze kreeg wordt het iets voor mezelf :-). Tijdens deze 1ste challenge kreeg Vicky van mij criteria, zij maakt er een pracht van tas  mee. Die tas van haar is nooit helemaal weg geweest uit mijn gedachten.

Iets voor mezelf, een tas! Ja, een tas! Jaren geleden kocht ik de tas van mijn dromen in de Pimkie, Soms heb je geluk, voor geen geld een parel te vinden. Nog nooit heeft iets van mij zoveel complimenten gekregen als mijn Pimkie tas. Mijn nieuwe, nog in gedachten tas, zou een soort van kopie tas hiervan moeten worden. Wij hebben het geluk dat wij hier in Vlaanderen precies graag tassen maken ... al heel wat blogs en tutorials zijn er geschreven over hoe je nu eigenlijk zo een tas moet maken. Met de omschrijving van de vinktas, de tienertas en de afmetingen van de Pimkie tas ging ik aan het werk. Met de Olivia tas als resultaat (genoemd naar de dochter die er niet meer gaat komen :-):







Eerlijk,  ik durf bijna niet te zeggen hoe gemakkelijk en mega snel klaar mijn nieuw tas was. In techniek en tijd niet echt een challenge maar door de challenge wel eindelijk de tijd gemaakt om, iets voor mezelf te maken ... daar heb ik duidelijk criteria van iemand anders voor nodig :-). Dus dank je wel Eleen. 

Een leuk detail moest er ook nog uitgevonden worden ... Mijn tas vond ik perfect dus werd het een bijhorend detail,  een leuke sleutelhanger (Ik herinnerde me dat Sylvia ooit een leuk tutorial deelde).









Benieuwd naar wat Eleen maakte met mijn criteria? Je kan het op haar leuke blog Biesmies lezen.
Ook nog een dank je wel aan Davina, voor het leuke concept en de hele organisatie.
Ik ben niet alleen die meedoet aan deze challenge ... we zijn met vele ... zin om meer te lezen? dat kan je hier  woohoobydavina.

15 opmerkingen:

  1. Een tas voor jezelf is altijd een goed idee ;-). Knap geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben echt super content mee :-)

      Verwijderen
  2. Superleuke tas en ook de sleutelring is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertoffe tas! Zou hier ook nog van pas komen ☺ En mooie kleurcombinatie ook, is dat allebei kurkleer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuke tas voor jezelf. Ideaal! Je challange is inderdaad geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat spijtig dat hier geen echt patroon van is, want ik vind ze prachtig! Zo'n kurkleren tas staat hier ook nog op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ondertussen bezig aan een tweede ... ik wil wel wat foto's nemen en een tutorial maken voor de volgende keer ...

      Verwijderen
  6. Knappe tas! Dat kurkleer is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een toffe tas!! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is echt een tas waar je nog veel plezier aan gaat beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige tas, daar zal je zeker massa's complimentjes over krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. helemaal fan van tassen, van naaien voor jezelf, en van kurkleer, perfect dus!

    BeantwoordenVerwijderen