woensdag 26 april 2017

Nore dress

Eindelijk …. Een Compagnie M patroon voor  rekbare stoffen. Ja dan doet deze tricotliefhebber een klein joepie-dansje.
Het is een veelzijdig patroon geworden, die Nore.
Je kan kiezen voor de basic, en ja dan heb je in een uurtje een kleedje gemaakt. Dat is zo hé, als je enkel een voor-en achterpand hebt.  Ik kan daar echt wel van genieten van die snelle naaisels in mijn veel te druk leven.
Of je kiezen voor het specialleke waar (zoals gewoonlijk bij Compagnie M) de zakken alle aandacht stelen.
Ik denk dat de foto’s voor zich spreken …. Je ziet gewoon hoe goed zittend dit kleedje is. Ik naai ze graag en Roos doet ze graag aan, de perfecte combinatie.













  
Op de stofjes zie je misschien iets? Dat is mijn eerste zeefdrukprobeersel.
Ook ik kon niet weerstaan aan de hele zeefdrukhype en schreef me in voor een workshop bij Eulala c’est chic.
In de gezellige living van Eef legt ze haar fijn, stap voor stap uit hoe de zeefdruktechniek in zijn werk gaat.
En dan mag, of beter moet, je zelf aan de slag. Best wel stressen … maar oh zo tof als het resultaat er is. Ik ging voor de eerste keer voor een gemakkelijk patroon in 1 kleur. Een basicje maar ik ben er wel tevreden van.



Patroon: Nore dress – Compagnie-M.
Stof: Tricot van hele goede kwaliteit (een aanrader). In verschillende kleuren te vinden bij Sweej-ke.

Zeefdrukken: Bobbinhood  - Eulala c'est chic. Heb je ook zin een workshop, je kan je o.a. hier nog inschrijven.

3 opmerkingen:

  1. Super mooi! En je eerste zeefdrukexperiment is een feit. Hoewel het bij lang geleden is dat ik zeefdrukte, vind ik het ook een geweldige techniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die zeefdruk, Ik heb hem ook nog onaangeraakt thuis liggen, maar super leuk idee die bloemen. Ook de andere stof vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen