maandag 2 oktober 2017

Blogtour Stik Belgique

Als Marjolein  je vraagt of je mee wil werken aan een blogtour waarin er enkel met een Belgisch patroon kan worden genaaid, dan is je antwoord: ja heel graag :-). Kiezen tussen al die mooie Belgische patronen is zo goed als onmogelijk …. Maar ik deed het toch ;-)  want ja ik kan ze niet allemaal maken ;-) …. 
Dit was voor mij de ideale gelegenheid om mijn idee eindelijk uit te voeren. 
Mijn idee? 
 Mind the Whale patronen winterproof maken.



Lieve Roos heeft misschien wel 100 kleedjes in haar kast hangen … die daar volgens haar rustig mogen blijven hangen en wachten tot het terug zomer is (en dan te klein gaan zijn). Mijn rebelse dochter vindt kleedjes voor de zomer want ze weigert pertinent om broekkousen of leggings aan te doen.

Ze heeft 2 lange broeken …. Beetje te weinig hé als kleedjes niet meer mogen meetellen.

Het skip the rope - short- patroon werd een skip the rope-lange broek - patroon.

 Echt een snel werkje kan ik de Mind the whale patronen niet noemen maar dat wordt helemaal gecompenseerd door de uitgebreide fotohandleidingen. Ik volg zo graag Riet haar handleidingen (en lach luidop met haar verweven mopjes zodat mijn huisgenoten naar mij kijken net alsof ik ben een beetje gek ben, want wat kan er nu in hemelsnaam grappig zijn aan een naaihandleiding ;-) Zij zorgt ervoor dat ik niet moet nadenken en gewoon verstand op nul mag naaien. Zij heeft de leiding en ik volg :-). 
En zoveel liefde voor de afwerking dat elk patroon krijgt.






Je kan bij het Skip the rope kiezen tussen 3 opties, ik koos voor de plooitjes met rechte pijpen … en paste die gewoon toe op het lange broeken model. De achterkant kreeg nepzakjes (met extra paspel).

De broek is iets te lang, mijn schuld maar ooooh het is niet gemakkelijk om een hevige dochter een broek te laten passen en speldjes aan te brengen wanneer zij rustig stil moet staan … de lengte was dus eerder een gokje dat niet helemaal gelukt is, maar beter te lang als te kort ;-).









Maar er is nog meer ... om jullie aan te moedigen om mee met de blogtour Belgisch te gaan naaien is er een Sew along Linkparty  waar iedereen aan kan deelnemen.   Alle info kan je vinden op de blog van MarjoleinEen klein applaus voor Marjolein trouwens, wat een super initiatief en wat een werk. Je doet dat super x.


Deze week kan je alvast bij deze bloggers eens gaan piepen voor wat extra info:

Flaflinko – Mijn leven met 4 helden – Zowiezohandmade – Naaisgerief – Querida – Girls in uniform




Hier is vandaag ook iets te winnen voor jullie, Marjolein geeft de volgende 4 weken telkens cadeautjes weg ... het enige wat je daarvoor moet doen is deelnemen aan deze rafflecopter. De cadeautjes van deze week zijn een digitaal patroon van Straightgrain en Lieveke en Zus.









a Rafflecopter giveaway

17 opmerkingen:

  1. Heel mooie broek, beetje te lang kan nooit geen kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh Sarah wat een mooie broek! Vele hartjes voor al je mooie details. En ja, Mind the Wale blijft ook één van mijn favorietjes (voor als ik veel tijd heb ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You. Rock. Ik kan het niet anders zeggen. Ik was héél curieus en ik ben héél blij te zien wat ik zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, zo inventief seg! Knappe broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo 'n toffe broek! Shorts draagt dochterlief nooit, dus ik heb dat patroon nog niet in huis, maar als broek ... wie weet kan ik haar bekeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi deze broek! Al die mooie kleine details maken hem echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie broek!
    Tot in de puntjes afgewerkt!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh! Wat stààt ze er prachtig mee!
    Ik droomde hoogzomerse shortjes, maar zo'n winterse beauty kan me héél erg bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. superleuk gedaan! en die laatste foto <3 ... wat heb jij toch een keiknappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh wauw wat een mooie versie, die details zijn echt super!

    BeantwoordenVerwijderen