maandag 24 juli 2017

Maxi dress Lola uit Modal


Helemaal iets anders ... grenzen  verleggen ... wat was ik aan het denken .... totaal niet mij ... en toch ben ik er zo blij mee....




Deborah van Casennina vroeg ik 1 van de nieuwe Modal stofje van Lillestoff wou uittestte. Ja, natuurlijk, wie wil dat niet :-). Ik koos voor de rode Poppy's , want ik heb een hart, een zwak voor alles wat 'Roos' is ;-). 
Mijn mini's hebben een overvloed aan naaisels en oorspronkelijk dacht ik ook aan een kleedje voor hun. Maar bij het voelen van de poppystof kwam mijn egoïstische zelf spontaan naar boven ... ook al is de print en kleur niet meteen iets dat  assortie in de kleerkast kan. Zonder veel nadenken veranderde de stof in een Maxi dress ... nog zoiets dat ik niet in mijn kast heb hangen.

Allemaal uiterst niet mezelf ... maar ik vind hem zo bijzonder mijn Lola dress uit La Maison Victor. Dat is zo leuk aan zelf naaien, soms maakt je echt bijzondere kleren die niemand anders heeft.

De mini's vonden mij net een prinses in een hele dure jurk. Hahaha check!
Ach zo af toe mag het wel eens iets anders zijn en is het toegestaan om een specialeke te doen :-).






Oh ja leuk detail, ik kreeg deze jurk uit 1.5 meter stof (dus niet altijd de boekskes geloven ;-). 

Vind je deze stof ook wel mooi (en zachttttt) dan kan je hem HIER kopen. Zie je liever een andere kleur, print of toch maar liever effen stof, deze zachtheid komt in verschillende versies.

Koop je de stof via de link op mijn blog, dan krijg ik daar een klein %tje op zodat ik mijn stoffenkast ook weer kan aanvullen ;-). Dat moet niet, maar dat mag ;-).


Zin om andere versies te zien?  Bij deze leuke blogs kan je een kijkje gaan nemen:








29 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. bloos ... doet echt goed om te lezen ... want nog nooit zo onzeker geweest ... naaien voor jezelf blijft toch lastiger

      Verwijderen
  2. Prachtinge jurk! Deze gaat hier ook nog volgen! Je staat er heel mooi mee, je hebt dan ook het perfecte model ervoor :-) :-) Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem prachtig!! Zeker niet meer twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij staat anders ook wel echt super met jouw maxi dress x

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. misschien wel ... is eigenlijk super snel klaar ;-)

      Verwijderen
  5. Mooi! Hij zit heel goed gecentreerd aan het bovenlijfje, veel mooier dan het origineel, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het net iets te gecentreerd aan mijn bovenlijf :-) :-)

      Verwijderen
  6. heel erg mooi!!! Instant verliefd! Maar ik wou ook de lola dress maken en had 2 meter stof en ik krijg het er niet uit - hoe doe jij dat uit anderhalve meter stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze stof is 1.50 breed ... ik ben zelf 1.68 .... het was een puzzel op de centimeter en ik heb geen mini stuk stof over ;-)

      Verwijderen
  7. Wauw, prachtig!!! Je staat er geweldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is gewoon prachtig! Ik weet niet wat wél helemaal jij is, maar ik denk dat deze toch bij op dat lijstje mag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog nooit zo onzeker geweest over een naaisels, nog nooit zoveel positieve reacties gehad :-)

      Verwijderen
  9. Waw, je moet dat meer doen, eens uit je comfortzone komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw prachtig! Zelf tot nu toe nog niet bedacht dat je er ook en prachtige zomerjurk van kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw prachtig! Zelf tot nu toe nog niet bedacht dat je er ook en prachtige zomerjurk van kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ongelooflijk schoon! En door de zwaarte van die tricot valt dat ook zo mooi door, ik zie warempel een beetje groen van jaloezie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stof, die stof, veel liefde voor die stof :-)

      Verwijderen
  14. Wauw, prachtig hoor!! Dit staat je supergoed, dus als je je er goed in voelt, vaak dragen en meer van dat schoons maken voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen